tirsdag 11. januar 2011

Hjerte/smerte


Isabelle på bloggen Bjørkely har fått ny symaskin i julegave hos samboeren sin, og hun er ny i faget. Jeg kjøpte meg brukt symaskin for månedsvis siden, og er også ny i syverdenen. Min symaskin har nemlig stått mest på stas. Da jeg leste på Isabelle sin blogg om hennes første syprosjekt, tenkte jeg at her har jeg en sjanse til å bli inspirert av henne. En nybegynner inspireres av en annen. Hennes første prosjekt var hjerter, så jeg prøvde meg også på et hjerte. Hun skrev at det var vanskelig, mens jeg tenkte med meg selv, hvor vanskelig kan det være? Jeg endte opp med å kaste første forsøk...


Til slutt ble det et hjerte også hos meg. Jeg skulle nok ha tenkt på en hank, men det kom jeg ikke på før lenge etterpå. Og så var det kanskje ikke så lurt å tegne hjerteform på vranga med penn, for det kan man se gjennom stoffet. Det hadde kanskje også vært lurt å bruke hvit tråd, for den mørkeblå som var på symaskinen da jeg begynte ser ut som blodårer gjennom stoffet. 
Huttetu.

4 kommentarer:

  1. Prøving og feilin, vettu;-) Men jeg syns det så riktig søtt ut, jeg. Men hank må du ha, kan ikke la hjertene ligge å slenge:-)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  2. Så flink du er!:)
    Du kan jo bare sy på hank med nål og litt tykk tråd... Blir bra det!:)

    Klem
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig god bedring hilsen på bloggen min :-)
    Jeg har også prøvd meg på hjerte en gang, og det var veldig vanskelig å få pent, men øvelse gjør mester :-)

    Ha en fin dag :-)
    Klem fra janicke

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er rigtig fint!

    SvarSlett

Kommentarer er stas!. :-)