tirsdag 28. desember 2010

Juleferie


Noen dager før julaften reiste mannen min, hunden min og jeg på juleferie til en gammel gård langt ute på landet. Der har vi feiret jul sammen med min manns mamma og hennes kjæreste. Med mange, mange minusgrader og tykk snø på bakken og på trærne. Nesten som å feire jul i et julekort, med julenek på låveveggen og på stabburet, og rådyr som kommer og spiser i skogkanten. Og juletre som er hentet i egen skog. 

Jeg burde hatt vakre bilder derfra, men dessverre takket linsen på kameraet mitt takk for seg da vi kom dit, muligens skjedde det noe på reisen? Derfor kommer et uklart bilde (tatt med kameraet på mac'en) av en nissepike som står på ovnen i stua hjemme hos meg i stedet. Hun kjøpte jeg på Rema 1000 for to år siden til den nette sum av 10 kroner.

I går ble min kjære bestemor 94 år. Dessverre fikk jeg ikke feriet dagen sammen med henne, for vi bor på hver vår kant av landet, men jeg snakket med henne i telefonen på kvelden, og hun hadde hatt en flott dag med masse gjester og telefonsamtaler. Når en bestemor er blitt såpass voksen er man glad for hver gang man får lov til å gratulere med dagen, og jeg er svært takknemlig for at jeg fikk gjøre det i år igjen, og håper jeg kan gjøre det samme neste jul.

2 kommentarer:

  1. Så deilig med juleferie, forstår at du har hatt en fin feiring. Så søt nissekona er, prisen betyr heldigvis ingenting for hva det gir tilbake.... Ha en flott romjul..

    SvarSlett
  2. Det lyder som en dejlig jul! Tillykke med din bestemor, dejligt at du værdsætter hende og hun havde en fin fødselsdag :-)

    SvarSlett

Kommentarer er stas!. :-)