fredag 3. desember 2010

Adventsstjerne


Jeg liker tradisjoner. 
Veldig mye er annerledes nå enn for noen år siden for meg. De siste årene har jeg feiret jul på ulike steder, med forskjellige mennesker med hver sine tradisjoner og julemenyer. Dermed setter jeg ekstra stor pris på det som er det samme år etter år etter år. Som min adventsstjerne. Det er den stjerna jeg kjøpte meg da jeg for første gang trengte en adventsstjerne. Jeg har kun den, og den får hedersplassen hvert år. Jeg har nå bodd på 4 ulike steder med den i vinduet. I fjor hadde jeg en valp i hus som klarte å tygge ledningen tvers over (kontakten var heldigvis ikke i veggen). Jeg trodde at dette ville være siste vers for stjerna, men etter å ha vært på jakt etter en ny stjerne kom jeg frem til at det eneste riktige var å få satt på en ny kontakt på den gamle. Jeg fant mange fine stjerner på min søken etter ny, men ingen som kunne måle seg med min.

Det er mulig jeg knytter meg for mye til tingene mine...

6 kommentarer:

  1. Det e nåke med dei tradisjonane ja...
    *sukk*

    Eg e lik deg må eg innrømma og knytte meg liksom te nåken ting.

    Men e det egentlig galt, tenke eg. Det e jo minnene disse tingene fremkalle som e viktige for oss, og sånn blir tingen viktig trur eg.

    Kos deg med flotta julestjerna di du :o)

    SvarSlett
  2. Den er fin! God den kunne reddes.

    Jeg kender godt det der med at knytte sig til ting. Det gør jeg nemlig også. Jeg har f.eks. også en mani med at give mine ting navne. Så får de personlighed og bliver uerstattelige. Men på en måde er det også meget godt, for det er jo det stikmodsatte af køb-og-smid-væk-kulturen, som jeg prøver at gøre op med.

    SvarSlett
  3. Å Ja,då e vi to;)
    Har ein tendens til å knytte meg til tinga mine eg og;)

    Takk for fine ord♥

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  4. Kan godt forstå du er glad for den, den er super fin! Godt ledningen kunne reddes :-)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Jeg har vokst opp med en slik adventstjerne. Den hang i vinduet i spisestua vår hver eneste jul. Det ble liksom ikke jul uten. Nå skal jeg skape jul i mitt eget hjem. Har spurt moren min om hvor man kan skaffe en slik ny, hun vet ikke. Har lett en del på nettet også. Kanskje du har peiling?

    SvarSlett
  6. Hei buggen. Sist gang jeg så en slik stjerne til salgs var på Bohus i fjor (eller muligens for to år siden). Da var den på supersalg til 20,- kroner.

    SvarSlett

Kommentarer er stas!. :-)